Terug
Gepubliceerd op 19/12/2024

Notulen  gemeenteraad

do 21/11/2024 - 21:00 de raadzaal van het gemeentehuis, Sint-Rijkersstraat 19 te 8690 Alveringem
Aanwezig: Dries Decorte, voorzitter gemeenteraad
Gerard Liefooghe, burgemeester
Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, schepenen
Karolien Avonture, voorzitter BCSD
Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Charlotte Vereecke, Martine Huyghe, Ann Dewaele, gemeenteraadsleden
Julie Saubain, algemeen directeur wn.
Verontschuldigd: Gerda Gheeraert, gemeenteraadslid
Wouter Accou, algemeen directeur
Afwezig: Philip Ameloot, Astrid Dewilde, gemeenteraadsleden
  • Openbaar

    • Organisatie

      • Financiën

        • Meerjarenplan 2020-2027 - aanpassing 7 - vaststelling deel gemeente

          Voorwerp en motivering

          Gemeente en OCMW hebben een geïntegreerd meerjarenplan, maar stellen elk hun deel van het plan vast.

          Deze meerjarenplanaanpassing is noodzakelijk omdat de kredieten van het lopende boekjaar 2024 moeten worden aangepast en de kredieten voor het boekjaar 2025 moeten worden vastgesteld. Er zijn aanpassingen op de exploitatiebudgetten, investeringsbudgetten en de financieringsbudgetten ten opzichte van de vorige meerjarenplanaanpassing. Ook de ramingen voor het jaar 2026 worden bijgestuurd en de ramingen voor 2027 zijn toegevoegd gezien de meerjarenplanning altijd 3 jaar dient te omvatten.

          Na deze aanpassing is het meerjarenplan nog steeds financieel in evenwicht:

          • het geraamde beschikbaar budgettair resultaat is in geen enkel jaar negatief
          • de geraamde autofinancieringsmarge voor 2025 is minstens gelijk aan nul.

          De meerjarenplanaanpassing omvat de strategische nota, de financiële nota en de toelichting.

          De bijkomende documentatie bij het meerjarenplan kan worden geraadpleegd op www.alveringem.be/bestuur/beleidsdocumenten.

          Het managementteam gaf positief advies aan het ontwerp 'meerjarenplanaanpassing 7 - 2020-2027' op 21.10.2024.

          Regelgeving

          Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.

          Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (BVR BBC).

          Ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (MB BBC).

          Omzendbrief KBBJ/ABB 2020/3 van 18 september 2020.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Charlotte Vereecke, Martine Huyghe, Ann Dewaele, Julie Saubain
          Voorstanders: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Philip Ameloot, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Astrid Dewilde, Charlotte Vereecke, Gerda Gheeraert, Martine Huyghe, Ann Dewaele
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          De gemeenteraad stelt het deel van de gemeente van de aanpassing 7 van het meerjarenplan 2020-2027, de aangepaste kredieten voor het boekjaar 2024 en de kredieten voor boekjaar 2025 vast.

        • Meerjarenplan 2020-2027 gemeente en OCMW - aanpassing 7 - goedkeuring

          Voorwerp en motivering

          De raad voor maatschappelijk welzijn en de gemeenteraad hebben elk hun deel van de aanpassing 7 van het meerjarenplan 2020-2027, de gewijzigde kredieten voor het boekjaar 2024 en de kredieten voor boekjaar 2025 vastgesteld.

          De voorgelegde meerjarenplanaanpassing is financieel in evenwicht:

          • het geraamde beschikbaar budgettair resultaat is in geen enkel jaar negatief
          • de geraamde autofinancieringsmarge voor 2025 is minstens gelijk aan nul.

          Het meerjarenplan omvat de strategische nota, de financiële nota en de toelichting.

          De bijkomende documentatie bij het meerjarenplan kan worden geraadpleegd op www.alveringem.be/bestuur/beleidsdocumenten.

          Regelgeving

          Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.

          Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (BVR BBC).

          Ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen (MB BBC).

          Omzendbrief KBBJ/ABB 2020/3 van 18 september 2020.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Charlotte Vereecke, Martine Huyghe, Ann Dewaele, Julie Saubain
          Voorstanders: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Philip Ameloot, Ignace Decroos, Astrid Dewilde, Charlotte Vereecke, Gerda Gheeraert, Martine Huyghe, Ann Dewaele
          Onthouders: Jean-Pierre Mouton, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville
          Resultaat: Met 10 stemmen voor, 4 onthoudingen
          Besluit

          De gemeenteraad keurt het door de raad voor maatschappelijk welzijn vastgestelde deel van de meerjarenplanaanpassing goed, waardoor de aanpassing 7 van het meerjarenplan 2020-2027 definitief en in zijn geheel is vastgesteld met volgende saldi:

           

          2024

          2025

          2026

          2027

          Budgettair resultaat van het boekjaar

          -4.961.060

          -1.782.160

          -735.104

          -895.761

          Gecumuleerd budgettair resultaat

          4.119.823

          2.337.664

          1.602.560

          706.799

          Beschikbaar budgettair resultaat

          4.119.823

          2.337.664

          1.602.560

          760.799

          Autofinancieringsmarge

          389.761

          502.252

          387.379

          292.551

           

           

      • Intergemeentelijke samenwerking

        • WVI - Buitengewone algemene vergadering op 27 november 2024 - extra agendapunten

          Voorwerp en motivering

          Per brief bezorgt WVI de gewijzigde agenda met twee bijkomende agendapunten (9 en 10) van de buitengewone algemene vergadering (BAV) van de deelnemers op woensdag 27 november 2024 om 18.30 u. in Cultuurzaal De Balluchon, Moerestraat 19, 8680 Koekelare.

          Gewijzigde agenda:

          1. Goedkeuring verslag van de algemene vergadering van 12 juni 2024
          2. Begroting 2025
          3. Deelname WVI in Bluebridge nv
          4. Uittreding WVI uit Bedrijvencentrum Oostende nv
          5. Uittreding Fluvius West (aandelen B) uit WVI
          6. Wijziging maatschappelijke zetel
          7. Fusie Meulebeke-Tielt en fusie Ruiselede-Wingene
          8. Kennisneming ontslag van bestuurder Kurt Claeys (Oostende)
          9. Kennisneming ontslag van bestuurder Kris Declercq (Roeselare)
          10. Statutaire benoemingen
          11. Mededelingen

          De gemeenteraad neemt akte van de gewijzigde agenda en beslist de gewijzigde punten goed te keuren op de dagorde van de buitengewone algemene vergadering op woensdag 27 november 2024 om 18.30 u. in Cultuurzaal De Balluchon, Moerestraat 19, 8680 Koekelare.

          De vertegenwoordiger Dries Decorte of plaatsvervangend vertegenwoordiger Jacques Blanckaert is gemandateerd om de agendapunten goed te keuren.

          Het college van burgemeester en schepenen is belast met de uitvoering van de hierbij genomen beslissing.

          Regelgeving

          De wet van 29 juli 1991 over de uitdrukkelijke motiveringsplicht van de bestuurshandelingen.

          Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 40 over de bevoegdheden van de gemeenteraad en artikels 388 tem 473 over de intergemeentelijke samenwerking en artikel 447 van het DLB dat melding maakt van een onverenigbaarheid tussen het mandaat van vertegenwoordiger op de algemene vergadering en dat van lid van een van de andere organen en de onverenigbaarheden van artikel 436 van het decreet lokaal bestuur.

          Statuten van WVI, artikel 12 en 13.

          De beslissing van de gemeenteraad van 24 november 2022 inzake de aanstelling van de vertegenwoordiger en plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (buitengewone) algemene vergaderingen van de WVI tot het einde van de legislatuur in 2024.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Charlotte Vereecke, Martine Huyghe, Ann Dewaele, Julie Saubain
          Voorstanders: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Philip Ameloot, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Astrid Dewilde, Charlotte Vereecke, Gerda Gheeraert, Martine Huyghe, Ann Dewaele
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      • Burgerzaken

        • Belasting op de afgifte van administratieve documenten en op administratieve verrichtingen - goedkeuring wijziging

          Voorwerp en motivering

          De heffing van belastingen is noodzakelijk om het financiële evenwicht van de gemeente te verzekeren.

          Het gemeentebestuur betaalt aan de federale overheid een vergoeding voor de aanmaak en levering van de uit te reiken identiteitsdocumenten. Het bestuur maakt ook zelf kosten naar aanleiding van de behandeling van de aanvragen en de uitreiking van deze documenten.

          Het is aangewezen om van de aanvrager van de dienstverlening een billijke bijdrage te vragen in de kostprijs van deze administratieve documenten.

          Vanaf 1 januari worden elk jaar de bedragen van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor elektronische identiteitskaarten en -documenten herzien op basis van de schommelingen van de gezondheidsindex. De tarieven die van toepassing zijn vanaf 1 januari 2025 werden bekend gemaakt en worden overgenomen in het belastingreglement en voor sommige documenten verhoogd met € 5.

          Regelgeving

          Het besluit van de gemeenteraad van 28 november 2019 over de vaststelling van belasting op de afgifte van administratieve documenten en op administratieve verrichtingen.

          Ministerieel besluit van 28 oktober 2019 tot wijziging van het ministerieel besluit van 15 maart 2013 tot vaststelling van het tarief van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten voor Belgen, de elektronische identiteitsdocumenten voor Belgische kinderen onder de twaalf jaar, de elektronische kaarten en elektronische verblijfsdocumenten, afgeleverd aan vreemde onderdanen, en de biometrische kaarten en biometrische verblijfstitels, afgeleverd aan vreemde onderdanen van derde landen.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Charlotte Vereecke, Martine Huyghe, Ann Dewaele, Julie Saubain
          Voorstanders: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Philip Ameloot, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Astrid Dewilde, Charlotte Vereecke, Gerda Gheeraert, Martine Huyghe, Ann Dewaele
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          De gemeenteraad stelt de belasting op de afgifte door het gemeentebestuur van identiteitsdocumenten vanaf 1 januari 2025 vast als volgt:

          1. Elektronische identiteitskaart en vreemdelingenkaart:
            • Gewone procedure: € 24,70
            • Spoedprocedure: € 125,20
            • Spoedprocedure met gecentraliseerde levering in Brussel: € 163,20
          2. Biometrische kaarten een verblijfstitels voor vreemde onderdanen van derde landen:
            • Gewone procedure: € 25,30
            • Spoedprocedure: € 125,20
          3. Elektronisch identiteitsbewijs voor Belgische kinderen onder de 12 jaar (Kids-ID):
            • Gewone procedure: € 7,90
            • Spoedprocedure: € 108,40
            • Spoedprocedure met gecentraliseerde levering in Brussel: € 146,40
          4. Elektronisch identiteitsbewijs voor vreemde onderdanen onder de 12 jaar:
            • Gewone procedure: € 7,90
            • Spoedprocedure: € 108,40
          5. Biometrische kaarten en verblijfstitels voor vreemde onderdanen van derde landen onder de 12 jaar:
            • Gewone procedure: € 11,10
            • Spoedprocedure: € 120,20
    • Omgeving

      • Ruimtelijke ordening

        • Ontwerp RUP Kerselaarstraat - voorlopige vaststelling

          Voorwerp en motivering

          Er werd een voorontwerp gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan Kerselaarstraat opgemaakt. Met dit RUP wenst de gemeente een nabestemming te formuleren voor de stopgezette activiteiten van de houtzagerij gelegen aan de Kerselaarstraat.

          De houtzagerij is gelegen binnen een BPA dat enkel activiteiten in de sector houtverwerking toelaat. Deze beperking laat geen reconversie van de site toe. De bestaande gebouwen en verhardingen kunnen hergebruikt worden in functie van nieuwe bedrijfsactiviteiten. De bestaande ruimtebehoevende site biedt een opportuniteit om andere ruimtebehoevende bedrijven een plaats te geven. Er wordt hierbij gedacht aan (niet-limitatieve opsomming):
          • aannemers die het werkterrein voornamelijk gebruiken voor het opslaan van werfmateriaal, grondstoffen en rollend materiaal;
          • landbouwloonwerkers die grootschalige machines moeten kunnen stallen en overige para-agrarische bedrijven;
          • grondwerkers / tuinaanleggers / containerverhuur. Het betreffen activiteiten die niet op de site zelf gebeuren maar die een grote oppervlakte nodig hebben om grond, containers edm. te stallen.

          Gelet op de grootte van de site moet het mogelijk zijn om de site op te splitsen i.f.v. meerdere bedrijven. Gelet op de gebouwenconfiguratie is een opsplitsing mogelijk in 3 gebouwenclusters met maximaal 6 bedrijven.

          Na opmaak van de start- en scopingnota werd een voorontwerp RUP Kerselaarstraat opgemaakt dat voor advies werd voorgelegd aan de deputatie, het departement omgeving en de andere adviserende diensten.

          De deputatie van de provincie West-Vlaanderen heeft een voorwaardelijk gunstig advies uitgebracht.

          Het Departement Landbouw en Visserij heeft een voorwaardelijk gunstig advies verleend.

          Het Departement Omgeving, Afdeling gebiedsontwikkeling, Omgevingsplanning en -Projecten, heeft een voorwaardelijk gunstig advies verleend.

          De gemeentelijke commissie ruimtelijke ordening heeft een voorwaardelijk gunstig advies verleend.

          Op 16 mei 2024 werd een plenaire vergadering gehouden. Hiervan werd verslag opgemaakt.

          Het voorontwerpplan werd aangepast aan de opmerkingen zoals geformuleerd in de plenaire vergadering en aan de schriftelijke adviezen van voormelde instanties.

          Het Departement Omgeving, Afdeling Gebiedsontwikkeling, Omgevingsplanning en -Projecten, Directie gebiedsontwikkeling, Team MER deelde mee dat het plan geen aanleiding geeft tot aanzienlijke negatieve milieugevolgen en dat de opmaak van een plan-MER niet nodig is.

          Regelgeving

          Besluit van de gemeenteraad van 3 mei 2021 waarbij Adoplan werd aangesteld als ontwerper voor de opmaak van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan Kerselaarstraat.

          Het gemeentelijk ruimtelijk structuurplan, goedgekeurd door de deputatie van de provincieraad van West-Vlaanderen op 8 oktober 2015.

          De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, meer bepaald artikel 2.2.18 en volgende.

          Het decreet van 5 april 1995 houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid.

          Het besluit van de Vlaamse regering van 12 oktober 2007 over de milieueffectrapportage over plannen en programma's.

          De wet van 9 juli 1991 over de uitdrukkelijke motiveringsplicht van de bestuurshandelingen.

          Het decreet lokaal bestuur, artikels 41 en 42.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Charlotte Vereecke, Martine Huyghe, Ann Dewaele, Julie Saubain
          Voorstanders: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Philip Ameloot, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Astrid Dewilde, Charlotte Vereecke, Gerda Gheeraert, Martine Huyghe, Ann Dewaele
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          Besluit

          Het ontwerp gemeentelijk RUP Kerselaarstraat wordt voorlopig vastgesteld.

          Het college van burgemeester en schepenen te belasten met het organiseren van het openbaar onderzoek.

      • Gemeentelijk patrimonium

        • Verkoop gemeentelijk patrimonium - stuk openbaar domein op site kerk Sint-Rijkers

          Voorwerp en motivering

          In kader van het dossier ruilverkaveling Sint-Rijkers is door de universiteit van Gent archeologisch onderzoek uitgevoerd ter hoogte van de kern van het verdwenen dorp Sint-Rijkers. Besluit is dat er nog archeologische sporen in de ondergrond aanwezig zijn. 
          Om deze sporen te beschermen werden twee percelen binnen de ruilverkaveling uit landbouw genomen en aan de gemeente toebedeeld. 
          Om die reden werd ook een kunstwerk (landmark) opgericht op deze site.

          De aanbesteding en realisatie van deze landmark maakt deel uit van het ruilverkavelingsplan. Beide percelen zijn gekozen omwille van hun belangrijke erfgoed- en ecologische waarden. Ter behoud van deze waarden en realisatie van de landmark, werden de betrokken percelen dan ook vanuit de ruilverkaveling in hun
          volledigheid gratis toebedeeld aan de gemeente Alveringem met het oog op deze maatregelen tot landinrichting (zoals terug te vinden op blad 563 van de akte van ruilverkaveling Sint-Rijkers, bijlage 2).

          Het college van burgemeester en schepenen nam in zitting van 27 november 2023 kennis van het schrijven van de Vlaamse Landmaatschappij dd. 13.11.2023 waarin aan de gemeente garanties werden gevraagd om op de kerksite van Sint-Rijkers op te treden conform het ruilverkavelingsplan. Het college van burgemeester en schepenen besliste dat het maaibeheer opgenomen zou worden door de lokale landbouwers.

          Op 12 juni 2024 is vastgesteld dat een smalle strook samen met het aangrenzende akkerland ingezaaid werd met een akkerbouwgewas (vermoedelijk maïs).

          In alle voorgaande communicatie werd aangegeven dat een andere inrichting en bestemming van deze gronden niet in overeenstemming zou zijn met de afspraken ter uitvoering van het ruilverkavelingsplan, waartoe deze percelen kosteloos waren toebedeeld aan de gemeente. Om deze reden wordt gevraagd om het overeengekomen graslandbeheer op dit perceel te herstellen.

          Indien de gemeente de inrichting en het beheer van deze strook loskoppelt van de rest van de site en deze strook kadastraal wenst af te splitsen en te vervreemden, dient de opbrengst vereffend te worden met het Vlaamse Gewest. Eventuele kosten van deze afsplitsing zijn ten laste van de gemeente.

          In zitting van 22 juli 2024 keurde het college van burgemeester en schepenen het voorstel om deze strook te verkopen principieel goed.  Na opmaak opmetingsplan en schattingsverslag moet de verkoop ter goedkeuring voorgelegd worden aan de gemeenteraad.
          De opbrengst van de vervreemding te vereffenen met het Vlaams gewest.

          Er werd een opmetingsplan en schattingsverslag voor dit perceel opgemaakt door landmeter Jan Maes uit Veurne (als bijlage).
          Het perceel heeft een oppervlakte van 1.921 m² en is geschat op € 16.750,00.

          Voorstel om dit perceel te koop aan te bieden aan de eigenaars van de aanpalende percelen.
          Een onderhandse verkoop is verantwoord aangezien dit perceel slechts een voordeel kan opleveren voor de eigenaar van een aanpalend perceel.

          Regelgeving

          Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen.

          Omzendbrief KB/ABB 2019/3 van 3 mei 2019 over transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van de erkende erediensten.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Jean-Pierre Mouton, Ignace Decroos, Bart Coppein, Emma Breyne, Bart Niville, Charlotte Vereecke, Martine Huyghe, Ann Dewaele, Julie Saubain
          Voorstanders: Dries Decorte, Gerard Liefooghe, Jacques Blanckaert, Sylvie Thieren, Johan Albrecht, Karolien Avonture, Philip Ameloot, Ignace Decroos, Bart Coppein, Bart Niville, Astrid Dewilde, Charlotte Vereecke, Gerda Gheeraert, Martine Huyghe, Ann Dewaele
          Onthouders: Jean-Pierre Mouton, Emma Breyne
          Resultaat: Met 12 stemmen voor, 2 onthoudingen
          Besluit

          De gemeenteraad gaat akkoord met de verkoop van het perceel tegen het bedrag van het schattingsverslag.

          De opmaak en het verlijden van de akte zal gebeuren door afdeling vastgoedtransacties.

          Het college van burgemeester en schepenen handelt deze beslissing verder af.

    • Varia

      • Mededelingen en mondelinge vragen

        Voorwerp en motivering

        Mededelingen:
        Mededelingen door het college van burgemeester en schepenen.

        Regelgeving

        Artikel 31 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur:
        De gemeenteraadsleden hebben het recht aan de burgemeester en aan het college van burgemeester en schepenen mondelinge en schriftelijke vragen te stellen.
        Voor het stellen van een vraag als vermeld in het eerste lid, is geen toegelicht voorstel van beslissing vereist.

        Artikel 11 van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad.

        Besluit

        De gemeenteraad neemt kennis van de mededelingen.

Namens gemeenteraad,

Julie Saubain
algemeen directeur wn.

Dries Decorte
voorzitter gemeenteraad