De opvolgingsrapportering geeft een stand van zaken van de uitvoering van het meerjarenplan.
Minstens voor het einde van het derde kwartaal wordt een opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar aan de gemeenteraad en aan de raad voor maatschappelijk welzijn voorgelegd.
De opvolgingsrapportering bevat minstens al de volgende elementen:
1° een stand van zaken van de prioritaire acties of actieplannen van het meerjarenplan
2° een overzicht van de geraamde en de gerealiseerde ontvangsten en uitgaven voor het lopende jaar
3° in voorkomend geval, de wijzigingen in de assumpties die gekozen werden bij de opmaak van het meerjarenplan of de aanpassing ervan
4° in voorkomend geval, de wijzigingen in de financiële risico's.
De rapportering bevat tevens de uit het vorige boekjaar overgedragen transactiekredieten voor de investeringen en de bijbehorende financiering.
Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 263.
Besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen, artikel 29.
Ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen, artikel 5.
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de opvolgingsrapportering over het 1ste semester van 2024 van het meerjarenplan 2020-2026.
Het raamcontract met de stad Brugge, waarbij we onder meer intekenden voor het leveren van desktop hardware, randapparatuur en supplies (perceel 1) en het leveren van software (perceel 2) beiden gegund aan Inetum-Realdolmen loopt af op 6 december 2024 (perceel 1) en 21 november 2024 (perceel 2).
Het instappen op een raamovereenkomst zorgt ervoor dat we zelf geen gunningsprocedure moeten uitvoeren, wat een besparing aan tijd en geld betekent.
C-smart stelt hun nieuwe raamovereenkomst ICT infrastructuur en diensten voor, waarbij ze als aankoopcentrale fungeren. Na een Europese aanbestedingsprocedure werd Dustin Belgium nv (voorheen Centralpoint België nv) als strategische partner voor de komende vier jaar geselecteerd. Deze overeenkomst, die op 10 juli 2024 werd gesloten kan eventueel tot twee keer met twaalf maanden worden verlengd, waardoor de totale looptijd op zes jaar kan komen.
De raamovereenkomst omvat een uitgebreide reeks producten en diensten, waaronder: personal devices, servers, netwerkapparatuur, beveiligingsapparatuur, kopieermachines en printers, multimedia, opslag en backup, telecomapparatuur, fraudepreventie en identiteitsverificatie, randapparatuur en benodigdheden. Via een 'C-smart webshop' kunnen we eenvoudig bestellingen plaatsen en beheren.
Dustin Belgium nv biedt een “5-sterren” beste prijsgarantie die één maand geldig is. Vindt een afnemer binnen deze periode (30 dagen of 720 uur) een betere prijs, dan past Dustin haar prijs retroactief aan of kan de afnemer de overeenkomst kosteloos annuleren.
Toetreden is vrijblijvend, er is geen aankoopverplichting. Op 09.09.2024 ging het VB principieel akkoord met de toetreding.
Modelbeslissing en gunningsverslag van C-smart als bijlage, ter ondersteuning van de beslissing om toe te treden.
De wet van 17 juni 2013 over de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikels 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale en artikel 43.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 over de plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De wet van 29 juli 1991 over de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, § 3, 5°, waarbij wordt bepaald dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
Het besluit van de gemeenteraad van 28 februari 2019 over de vaststelling van de opdrachten voor werken, leveringen en diensten die kunnen beschouwd worden als opdrachten van dagelijks bestuur.
De RVMW keurt de toetreding tot de raamovereenkomst van C-Smart, ICT infrastructuur en diensten met als partner Dustin Belgium nv, goed.
Mededelingen:
Mededelingen door het vast bureau.
Artikel 31 en 74 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur:
De leden van de raad voor maatschappelijk welzijn hebben het recht aan de voorzitter van het vast bureau en aan het vast bureau mondelinge en schriftelijke vragen te stellen.
Voor het stellen van een vraag als vermeld in het eerste lid, is geen toegelicht voorstel van beslissing vereist.
Artikel 11 van het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn.
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de mededelingen.
Namens raad voor maatschappelijk welzijn,
Wouter Accou
algemeen directeur
Dries Decorte
voorzitter OCMW-raad